אנדומטריוזיס ודיקור סיני

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
צרו איתנו קשר
צרו איתנו קשר

אנדומטריוזיס ודיקור סיניאנדומטריוזיס גורמת לירידה משמעותית באיכות החיים וביכולת התפקוד. הכאבים החזקים מביאים נשים רבות לחפש פתרונות לא רק ברפואה הקונבנציונלית אלא גם בשיטות הטיפול שמציעה הרפואה המשלימה.

רפואה סינית היא רפואה בעלת ותק של אלפי שנים ומסוגלת להקל על שלל תופעות ומחלות בדרך טיפול טבעית אשר הרפואה הקונבנציונלית לא תמיד מסוגלת להציע להן פתרון מלא. דיקור סיני הוא אחת משיטות הטיפול הותיקות, המרכזיות והמקיפות ברפואה הסינית. כיצד יכול דיקור לסייע לאנדומטריוזיס? אילו שיטות נוספות יעזרו?

קצת על הדיקור הסיני

הדיקור הסיני הוא שיטת טיפול בת כ- 2500 שנה, אך אל התרבות המערבית נכנסה רק לפני כמאה שנה. היא הפכה לתוספת חשובה במיוחד לטיפול המערבי ובמקרים שונים אף נותנת פתרונות לבעיות שהרפואה המערבית לא מצליחה להתמודד איתן.

במהלך הטיפול מוחדרות לנקודות שונות בגוף מחטים דקות במיוחד וסטריליות. ישנן נקודות רבות שהחדרת המחט אליהן משפיעה בצורה שונה על הגוף ומקלה על מגוון סימפטומים ואף מניעה תהליכים שמקלים על שורש הבעיה.

כיצד יכול דיקור סיני לסייע באנדומטריוזיס?

ממחקרים שנעשו נמצא כי לדיקור הסיני מספר אפקטים הקשורים להקלה על אנדומטריוזיס וגם להטבה אמיתית במצב:

הקלה על כאבים: הדיקור גורם למערכת העצבים לשחרר אנדורפינים המקלים על כאבים. הדיקור גורם גם לשחרור סרוטונין, החומר הידוע בהשפעה הטובה שלו על מצב הרוח וכמקל על כאבים. הדיקור הוכח כיעיל יותר נגד כאבים כמו משככי כאבים בדומה למורפיום ואפילו מעט יותר ממנו, וזאת ללא תופעות לוואי כמו טשטוש או בחילה.

סיוע למערכת ההורמונאלית של הגוף: הדיקור נמצא כמאזן את המערכת ההורמונאלית.

סיוע למערכת החיסון: דיקור נמצא כמעלה את רמת תאי ה- T של מערכת החיסון. ידוע כי למערכת החיסון קשר ישיר לקליטתה וגדילתה של רקמת אנדומטריום (הרקמה הפנימית של רירית הרחם) מחוץ לרחם ולכן חיזוק מערכת החיסון תפחית את רמת התופעה והכאבים.

הפחתת דיכאון: אנדומטריוזיס, על הכאבים ושיבוש אורח חיים תקין שהוא גורם, עלול לגרום להשפעה על המצב הנפשי לדכדוך ואפילו דיכאון. שחרור האנדורפינים באמצעות הדיקור משפר את מצב הרוח ולהפחית את רמת הדיכאון.

ממה נובע אנדומטריוזיס על פי הרפואה הסינית?

הגורם הראשוני להיווצרות אנדומטריוזיס הוא היעדר זרימה חופשית של הדם ברחם. פגיעה בזרימת הדם ברחם יכולה לנבוע ממספר גורמים:

קור: קור אינו אומר בהכרח שאותה אישה תרגיש שקר לה אלא מדובר על קור פנימי. קור יביא להאטה בזרימת הדם.

חוסר בצ'י: הצ'י הוא אנרגיית החיים, האנרגיה המניעה את הגוף. חוסר בצ'י יכול להאט את זרימת הדם.

חוסר אנרגיה של הכבד: על פי הרפואה הסינית הכבד אחראי על זרימה חופשית של אנרגיית הצי ולכן גם על זרימת הדם בגוף באופן חופשי, ובנוסף על שחרור הדם מהרחם בזמן הווסת. אנרגיה חלשה של הכבד תגרום לכך שהדם לא משתחרר מן הרחם באופן חופשי ויווצר כאב.

חוסר בדם: חוסר בדם על פי הרפואה הסינית אינו מקביל לאנמיה. מדובר על זרימת דם חלשה ודלילה שיכולה להביא להיתקעות הדם ברחם.

הצטברות לחות באזור הרחם: הגוף שלנו מתפקד בעזרת זרימת נוזלים בו כל העת. במצב לא תקין ישנה הצטברות נוזלים ושקיעתם. נוזלים שהתמצקו מהווים מכשול לזרימה תקינה של הדם בגוף.

טיפול באמצעות דיקור בכל אחד מהגורמים

המטפל מאבחן את הגורמים המדויקים שהביאו לתקיעות הדם ולהיווצרות האנדומטריוזיס על פי תשאול (למשל האם הכאבים חזקים בעיקר בזמן הווסת או שלאו דווקא בו, סוג הכאב ומיקומו), מישוש אזור הבטן והאגן, מדידת דופק ובדיקת הלשון.

נקודות הדיקור יקבעו על פי הגורמים העיקריים שאובחנו כמקור הבעיה. אם הבעיה היא קור ברחם, יעברו המחטים גם חימום עדין. בנוסף ימליץ המטפל גם על שינוי תזונה ועל שימוש בפורמולת צמחי מרפא המסייעת להתמודדות עם מקור הבעיה.

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
מאמרים אחרונים

מהי ממוגרפיה?

אם הגעת לגיל 40 או אם חלילה יש לך במשפחה היסטוריה של סרטן השד, חשוב מאד שתכירי את התחום הקריטי ומצליח החיים של מהי ממוגרפיה.

למאמר המלא »

העצמת לוחמי אנדומטריוזיס: כיצד אימון אישי יכול לעשות את ההבדל

חיים עם אנדומטריוזיס יכולים לעתים קרובות להרגיש כמו קרב עלייה. הכאב הכרוני, העייפות והתסמינים הבלתי צפויים יכולים לגבות מחיר הן מהרווחה הפיזית והן הנפשית. עם זאת, יש כלי רב עוצמה שיכול לעזור בניהול מצב זה – אימון אישי.

למאמר המלא »

קידום אתרי תכשיטים

האתר של אתר האנדומטריוזיס צריך להיות מרתק ואינפורמטיבי יותר. הם רצו לעזור לאנשים להבין את מצבם, למצוא תמיכה וללמוד על אפשרויות הטיפול שלהם. יצרנו בלוג

למאמר המלא »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!