אנדומטריוזיס ותוספי תזונה

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
צרו איתנו קשר
צרו איתנו קשר

אנדומטריוזיס ותוספי תזונהכמו לבעיות, תופעות ומצבים רבים בגוף, גם לאנדומטריוזיס קשר ישיר למה שנכנס אל גופנו.

תזונה לא טובה הכוללת חומרים מזיקים שנמצאים למכביר במזון המעובד ודלה בויטמינים, מינרלים וחומצות שומן חיוניות תחמיר את הדלקתיות בגוף, תחליש את מערכת החיסון ותגביר את תסמיני האנדומטריוזיס.

אילו תוספי תזונה יכולים לסייע בשיפור המצב ואיך ניתן לעזור לעצמנו באמצעות שינויים פשוטים בתזונה?

תוספי תזונה הידועים כמקלים על אנדומטריוזיס

הרפואה היום הולכת לכיוון של רפואה אישית המותאמת לכל אחד. בהתאם לכך מומלץ לכל מטופלת לבדוק מהם תוספי התזונה המתאימים לה בהתאם לסוג וחומרת הבעיה ועל פי התזונה שלה. למרות זאת, ישנם מספר תוספי תזונה בסיסיים המומלצים לכולן:

קומפלקס ויטמין  B: ויטמינים ממשפחת ה- B מפרקים עודפים של רכיבי מזון שונים- חלבונים, שומנים ופחמימות. פירוק פסולת וסילוק מהיר שלה תפחית תהליכים דלקתיים בגוף. ויטמינים אלה גם עוזרים לכבד בנטרול רעלי האסטרוגן ושומרים על מערכת העצבים.

ויטמין C: ויטמין C מעכב את הפרשתם של הפרוסטגלנדינים מעודדי הדלקת. ויטמין זה נוגד חמצון ומונע היווצרות קרישי דם בזמן הדימום הוסתי.

אומגה 3: חומצת השומן אומגה 3 ידועה כיעילה וחיונית להנעת תהליכים בגוף. חומצת שומן זו אחראית על גמישות קרום התא. גמישות זו מאפשרת לקולטנים שעליו לעבוד באופן יעיל. בנוסף, היא נחשבת לנוגדת דלקת חזקה, חומר אנטי דכאוני והוכח מחקרית כי היא משפיעה על אנדומטריוזיס באופן חיובי.

כורכומין: חומר זה, החומר הפעיל בשורש הכורכום נחשב לחומר אנטי דלקתי חזק במיוחד.

ויטמין D: ויטמין D בכמות מספקת יפחית את הסיכוי לאנדומטריוזיס. כמות תקינה שלו בגוף מעלה גם את מידת הפוריות, את הסיכוי להיריון ולידה תקינים ובמקרה של טיפולי פוריות- מעלה את הסיכוי לקליטה והתפתחות טובה של העובר.

מגנזיום: המגנזיום מרפה שרירים ומרגיעה את מערכת העצבים המרכזית. הכאב באנדומטריוזיס נובע גם מהתכווצות שרירים ולכן הרפיית שרירים תרגיע את הכאב במידה משמעותית.

ויטמין E: ויטמין זה, בין היתר, מסייע לספיגה טובה יותר של אומגה 3 ולכן מומלץ לקחת אותם יחד. בנוסף הוא מפחית התכווצויות ברחם, משפר כאבים בגב התחתון ומפחית את היווצרותם של קרישי דם גדולים בזמן הווסת.

סידן: מרגיע את מערכת העצבים המרכזית ומרפה שרירים. בנוסף חשוב לבריאות העצם.

אבץ: מינרל חיוני המניע תהליכים כימיים רבים באמצעות הנעתם של עשרות אנזימים בגוף לפעולה. חשוב וחיוני ביותר באופן כללי וגם לזרימת דם תקינה, כולל הדימום הוסתי.

תוספים נוספים שישנם

סראפפטאז: זהו אנזים מפרק חלבון המסוגל לפרק במהירות פסולת כמו רקמות מתות, לפרק קרישי דם ואפילו ציסטות, וכן לסייע בהתמודדות עם תהליכים דלקתיים.

פיקנוגינול: תוסף תזונה המופק מקליפת עץ האורן. זהו נוגד חימצון אשר נמצא כיעיל להתמודדות עם אנדומטריוזיס.

דיאינדולימתאן: תוסף המפרק עודפי אסטרוגן בגוף.

איזו תזונה תועיל להתמודדות עם אנדומטריוזיס?

במקביל לנטילת תוספי תזונה להתמודדות טובה יותר, מומלץ גם לשנות את התזונה ולהכניס לגוף את החומרים שמיטיבים איתו. מוצרי מזון מומלצים:

מזונות המכילים חומרים אנטי דלקתיים: דגי ים צפוני כמו סלמון וטונה המכילים כמות גדולה של אומגה 3

מזונות המכילים סיבים תזונתיים: ירקות, פירות, דגנים מלאים. הסיבים התזונתיים עוזרים בפינוי עודפי אסטרוגן וימנעו את חזרתם לדם. הם מסייעים גם באיזון רמות הסוכר המשפיעות על רמת ההורמונים.

מזונות המכילים פיטואסטרוגן: פיטואסטרוגן הוא תרכובת מהצומח הנקשרת אל האסטרוגן וממתנת את הפעילות שלו. נמצא בסויה, במיוחד בפולי סויה (פחות בטופו או חלב סויה)

מזונות אורגניים: נמצא שחלק מחומרי ההדברה מכילים חומרים דמויי אסטרוגן.

מזונות שאינם מומלצים לאנדומטריוזיס

מומלץ להימנע ממזונות מעודדי דלקת כמו מוצרי חלב, מוצרים העשויים חיטה, שהוכחו מחקרית כמשפיעים על רמת הכאב, סוכרים פשוטים וגם פירות הדר.

מומלץ להימנע ממזונות המכילים אסטרוגן כמו מזונות מהחי, במיוחד בשר בקר.

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
מאמרים אחרונים

מהי ממוגרפיה?

אם הגעת לגיל 40 או אם חלילה יש לך במשפחה היסטוריה של סרטן השד, חשוב מאד שתכירי את התחום הקריטי ומצליח החיים של מהי ממוגרפיה.

למאמר המלא »

העצמת לוחמי אנדומטריוזיס: כיצד אימון אישי יכול לעשות את ההבדל

חיים עם אנדומטריוזיס יכולים לעתים קרובות להרגיש כמו קרב עלייה. הכאב הכרוני, העייפות והתסמינים הבלתי צפויים יכולים לגבות מחיר הן מהרווחה הפיזית והן הנפשית. עם זאת, יש כלי רב עוצמה שיכול לעזור בניהול מצב זה – אימון אישי.

למאמר המלא »

קידום אתרי תכשיטים

האתר של אתר האנדומטריוזיס צריך להיות מרתק ואינפורמטיבי יותר. הם רצו לעזור לאנשים להבין את מצבם, למצוא תמיכה וללמוד על אפשרויות הטיפול שלהם. יצרנו בלוג

למאמר המלא »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!