בריחת שתן אצל נשים הסובלות מאנדומטריוזיס – דרכי טיפול

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
צרו איתנו קשר
צרו איתנו קשר

אנדומטריוזיס היא מחלה שהמודעות אליה רק הולכת ועולה. במחלת האנדומטריוזיס תאים השייכים לאנדומטריום- רירית הרחם, נודדים למקומות אחרים כמו השחלות, החצוצרות ואף לאזורים מרוחקים יותר וצומחים בהם.

בזמן המחזור החודשי גם רקמות שצמחו מהתאים מדממות וגורמות להידבקויות איברים, היווצרות ציסטות עם נוזל. כיוון שהדם אינו יוצא החוצה עלולים להיווצר גם זיהום ודלקות. אנדומטריוזיס משפיע על כל אזור האגן, כולל שלפוחית השתן, ולכן אחד התסמינים ממנו יכולות לסבול נשים עם אנדומטריוזיס הוא צורך תכוף במתן שתן וגם בריחת שתן.מכשיר חדשני להקלה בכאבי המחזור – OVA+

טיפול באנדומטריוזיס להקלה על בריחת שתן

ראשית, טיפול באנדומטריוזיס עצמו יקל גם על התסמינים שלו אשר בריחת שתן היא אחד מהם. טיפול הורמונלי לדוגמה יביא לכך שרקמת האנדומטריום, כולל מוקדי הרקמה שמחוץ לרחם יהיו פעילים פחות. אם אותן רקמות צמחו באזורים מרוחקים מהרחם כמו האגן וקרוב לשלפוחית השתן תהיה לכך השפעה גם על עניין בריחת השתן. גם הליך ניתוחי שמטרתו הפרדת איברים עם הידבקויות, הפחתת הדלקתיות באזור וסילוק מוקדי אנדומטריום מחוץ לרחם יקלו ויתכן שגם יפתרו לגמרי את עניין בריחת השתן. סביר גם שאותן רקמות לוחצות ודוחקות את שלפוחית השתן ומקשות עליה להיות בנפחה המקסימלי ולאגור כמות שתן גדולה יותר, מה שגורם לצורך תכוף להשתין.

עוד טיפולים בבריחת שתן

כאשר ישנה בעיה כדאי לתקוף אותה מכיוונים שונים. מעבר למישור הטיפול באנדומטריוזיס עצמו, ניתן ואף כדאי לטפל בבריחת השתן כבעיה בפני עצמה. ישנם היום טיפולים שונים להקלה על בריחת שתן:

  •  טיפול בבריחת שתן במאמץ: אצל נשים הסובלות מאנדומטריוזיס וחשות כאבים באגן תיתכן החלשה של האזור. כך גם אצל נשים שעברו לידה וקיימת אצלן צניחה של רצפת האגן. חיזוק שרירי רצפת האגן יקלו על התופעה של בריחת שתן במאמץ: בביצוע פעולות כמו צחוק, שיעול, התעטשות או קימה בהן עולה הלחץ התוך בטני. חיזוק שרירי רצפת האגן יכולה להיעשות בעזרת תרגילים מתאימים, שיכולים להקל גם על כאבי האנדומטריוזיס, או טיפול בלייזר. אם ישנה צניחת רצפת אגן במידה משמעותית, יתכן שיהיה צורך בניתוח להרמת רצפת האגן.
  •  טיפול בדחיפות מתן שתן: אצל נשים הסובלות מאנדומטריוזיס יכולה להיות בריחת שתן כתוצאה מדחיפות: צורך דחוף ופתאומי להשתין שישנו גם בתדירות גבוהה יותר. כאן ניתן לתת טיפולים שנועדו לחזק את דופן השלפוחית, לאפשר לה להיות במלוא הנפח שלה ולאגור יותר שתן. כך תדירות מתן השתן יורדת. אחד הטיפולים החדשים לכך הוא הזרקת בוטוקס לדופן השלפוחית. הזרקת הבוטוקס גורמת לשיתוק מסוים של שריר השלפוחית ומונעת ממנו להתכווץ ולפעול שלא לצורך. טיפול אחר הוא גירוי חשמלי. ישנו גם הליך זעיר ניתוחי בו מוכנס סרט תת שופכתי הגורם לדופן השלפוחית להיות עמיד יותר.
  • דלקות בדרכי השתן: בריחת שתן יכולה לנבוע גם מדלקות בדרכי השתן. סימן לכך שישנה דלקת הוא צריבה במתן שתן. אצל נשים הסובלות מאנדומטריוזיס, שהיא מחלה דלקתית, יתכנו דלקות גם באזורים שאינם בקרבת הרחם כמו דרכי השתן או השלפוחית. חשוב לאבחן דלקת בדרכי השתן באמצעות תרבית ולטפל בה שלא תתפתח בעזרת אנטיביוטיקה ותרופות אנטי דלקתיות.

מילות סיכום

אנדומטריוזיס היא מחלה הגורמת לכאבים וסבל וגם לתופעות נוספות כמו בריחת שתן. שינוי בהרגלי תזונה למזונות הנחשבים אנטי דלקתיים וגם מזונות לא משתנים יקלו על בריחת השתן ובכלל על הכאבים והמחלה. גם תרגילי אגן המחזקים את רצפת האגן יקלו גם על בריחת השתן וגם על המחלה כולה. ניתן להיעזר גם ברפואה משלימה כמו דיקור סיני, תוספי תזונה, בשיטות טיפול חדשות שאינן דורשות ניתוח או בהליך ניתוחי שגם הוא נחשב לזעיר פולשני.

אולי יעניין אותך גם:

מיתוסים אודות אנדומטריוזיס – מה נכון ומה אגדה אורבנית? עושים סדר

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
מאמרים אחרונים

מהי ממוגרפיה?

אם הגעת לגיל 40 או אם חלילה יש לך במשפחה היסטוריה של סרטן השד, חשוב מאד שתכירי את התחום הקריטי ומצליח החיים של מהי ממוגרפיה.

למאמר המלא »

העצמת לוחמי אנדומטריוזיס: כיצד אימון אישי יכול לעשות את ההבדל

חיים עם אנדומטריוזיס יכולים לעתים קרובות להרגיש כמו קרב עלייה. הכאב הכרוני, העייפות והתסמינים הבלתי צפויים יכולים לגבות מחיר הן מהרווחה הפיזית והן הנפשית. עם זאת, יש כלי רב עוצמה שיכול לעזור בניהול מצב זה – אימון אישי.

למאמר המלא »

קידום אתרי תכשיטים

האתר של אתר האנדומטריוזיס צריך להיות מרתק ואינפורמטיבי יותר. הם רצו לעזור לאנשים להבין את מצבם, למצוא תמיכה וללמוד על אפשרויות הטיפול שלהם. יצרנו בלוג

למאמר המלא »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!