קנאביס רפואי

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
צרו איתנו קשר
צרו איתנו קשר

קנאביס רפואיאנדומטריוזיס היא מצב רפואי נפוץ ולעתים מתיש המשפיע על נשים. מחלה זו מאופיינת באמצעות יתר רקמה הצומחת מחוץ לרחם, ונקראת אנדומטריום. תופעות הלוואי של המחלה כוללות כאבי אגן כרוניים, מחזורי וסת כואבים, כאבים במהלך קיום יחסי מין, ובעיות במערכת העיכול, כגון שלשולים, עצירות ובחילות. בדרגות חמורות, המחלה גורמת לבעיות פוריות.

הגורם לאנדומטריוזיס אינו ידוע, ומחלה מורכבת זו עשויה להיות מאתגרת לאבחון וטיפול. חלק מאפשרויות הטיפול המשפיעות על אישה אחת, אינן משפרות בהכרח את התסמינים אצל אישה אחרת. בעוד שאנדומטריוזיס אינה ניתנת לריפוי, ניתן להשתמש בקנאביס רפואי על מנת לשלוט בתסמינים ולהקל עליהם.

אנדוקנבינואידים ואנדומטריוזיס

מחקר חדש מראה שמערכת אנדוקנבינואידים (ECS) עשויה להוות את אחד הגורמים לאנדומטריוזיס. מערכת זו היא רשת גדולה של קולטני תאים ואגוניסטים מתאימים, הנקראים אנדוקנבינואידים. תאים אגוניסטים ואנדוקנבינואידים מתאימים לאזורים פרטניים על פני שטח התא.

לאחר החיבור, אנדוקנבינואידים שולחים אותות כימיים לתאים כדי להורות על פעולה. האנדוקנבינואידים שולטים בתפקודים בסיסיים רבים בגוף, כולל מצב רוח, חילוף חומרים, שינה, רבייה, תנועה, כאב ותגובה חיסונית.

שיבושים באנדוקנבינואידים

חלק מהחוקרים סבורים שחוסר איזון של אנדוקנבינואידים תורם לאנדומטריוזיס. קולטני הקנבינואידים נמצאים באנדומטריום. מספר פעמים בחודש, קולטנים אלו נמצאים בכמויות גבוהות יותר מאשר רקמות אחרות, בזמנים אחרים בחודש.

מצב זה נובע בחלקו מהעובדה שאנדוקנבינואידים נשלטים על ידי הורמוני מין, שגם קובעים את השלבים השונים של מחזור הווסת של אישה.

האם קנאביס רפואי מטפל באנדומטריוזיס?

למרבה הצער, לא קיימים מחקרים פרטניים המאשרים באופן חד משמעי שקנאביס רפואי מטפל באנדומטריוזיס. אך הראיות המדעיות מראות שגישת טיפול זו עשויה להקל את כאבי המחלה.

מחקר שפורסם בשנת 2016 מצא שנשים עם אנדומטריוזיס אובחנו עם כמויות מופחתות של אנדוקנבינואידים בהשוואה לקולטני קנבינואידים, במהלך שלב הפרשת המחזור החודשי.

שלב זה מתרחש כשרקמת רירית הרחם מתחילה להישפך, בתהליך המוביל לכאב המשמעותי ביותר של התכווצויות הבטן.

החוקרים משערים שהכמויות המופחתות של אנדוקנבינואידים, עם כמויות מוגברות של קולטני קנבינואידים, תורמים לכאבים העזים אותן חוות נשים עם אנדומטריוזיס.

בנוסף, מחקר מוקדם יותר, שנערך בשנת 2010, מצא שהפעלת קולטן CB1 הפחית את רגישות היתר לכאב אותו חוות רוב הנשים עם אנדומטריוזיס.

יתרונות קנאביס רפואי לטיפול באנדומטריוזיס

בעוד שתוצאות המחקרים עשויות להיראות מבלבלות וסותרות, כל המדענים מסכימים שתרופות המכוונות למערכת האנדוקנבינואידית, עשויות לספק טיפול חדשני ומבוקש למחלה, ולכן הסברה היא שניתן להקל את תסמיני אנדומטריוזיס עם מריחואנה רפואית.

דלקת היא חלק משמעותי מאנדומטריוזיס. חוסר איזון הורמונאלי וחוסר איזון באנדוקנבינואידים, עשוי לתרום לדלקת מוגברת בקרב נשים עם המחלה. עודף הדלקת קשור לכאב והתכווצויות.

תרכובות הקנאביס הרפואי הן תרופות אנטי דלקתיות רבות עוצמה. מחקר שנערך בשנת 2014 מצא שהחומרים הפסיכו אקטיביים בקנאביס, עשויים להשפיע על ביטוי הגנים השולטים בדלקת וגורמים לתגובה האנטי דלקתית.

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
מאמרים אחרונים

מהי ממוגרפיה?

אם הגעת לגיל 40 או אם חלילה יש לך במשפחה היסטוריה של סרטן השד, חשוב מאד שתכירי את התחום הקריטי ומצליח החיים של מהי ממוגרפיה.

למאמר המלא »

העצמת לוחמי אנדומטריוזיס: כיצד אימון אישי יכול לעשות את ההבדל

חיים עם אנדומטריוזיס יכולים לעתים קרובות להרגיש כמו קרב עלייה. הכאב הכרוני, העייפות והתסמינים הבלתי צפויים יכולים לגבות מחיר הן מהרווחה הפיזית והן הנפשית. עם זאת, יש כלי רב עוצמה שיכול לעזור בניהול מצב זה – אימון אישי.

למאמר המלא »

קידום אתרי תכשיטים

האתר של אתר האנדומטריוזיס צריך להיות מרתק ואינפורמטיבי יותר. הם רצו לעזור לאנשים להבין את מצבם, למצוא תמיכה וללמוד על אפשרויות הטיפול שלהם. יצרנו בלוג

למאמר המלא »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!