רשלנות רפואית באבחון אנדומטריוזיס

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
צרו איתנו קשר
צרו איתנו קשר

רשלנות רפואית באבחון אנדומטריוזיסאנדומטריוזיס נחשבת למחלת נשים שכיחה יחסית. נמצא שבין 5% ל- 10% מן הנשים בגיל הפריון סובלות ממנה.

המחלה באה לידי ביטוי בכאבי מחזור חזקים במיוחד, אך יכולה להתבטא גם בכאבים שלא בתקופת המחזור. למרות השכיחות, חלק גדול מהנשים יסבלו מן המחלה ללא אבחון וטיפול מתאים בה גם שמונה ועשר שנים. מה גורם לחוסר המודעות שישנו למחלה למרות שכיחותה? מה יכולה האישה לעשות על מנת שתאובחן במהירות ובדייקנות רבות יותר והאם חוסר אבחון כזה נחשב לרשלנות רפואית?

הסיבה לקושי באבחון המחלה

כאבי מחזור הם כאבים המוכרים לכולן. כמעט כל אישה סובלת מכאבי מחזור במידה כזאת או אחרת. לכן, ההתייחסות מלכתחילה של רופאי המשפחה ורבים מרופאי הנשים אל תלונותיה של החולה הן בביטול יחסי.

אנדומטריוזיס ניתן לאבחן באופן מדויק רק באמצעות לפרוסקופיה, ניתוח בו מוכנסת מצלמה זעירה בעלת סיב אופטי דרך חתך שנעשה ליד הטבור. כך יכולים הרופאים להסתכל היטב ולראות האם ישנה צמיחה של רקמת רירית הרחם במקומות אחרים מחוץ לרחם, רקמה שדימומה בזמן הווסת גורם לכאבים עזים. רופאים אינם ממהרים לשלוח את האישה לאבחון בלפרוסקופיה וכך הבעיה אינה נפתרת.

כיצד "פותרים" הרופאים את הבעיה?

כל עוד לא נעשה אבחון בלפרוסקופיה הבעיה אינה יכולה להפתר באמת. רופאים רבים מסתפקים במתן טיפול במשככי כאבים ונוגדי דלקת שאינם סטרואידים. טיפול כזה אינו בריא לאורך זמן ויכול להזיק ולגרום לנזקים במערכת העיכול כמו כיבי קיבה.

רופאים אחרים מסתפקים במתן גלולות אשר מדכאות אמנם את ההורמונים המביאים לדימום הוסתי, מפסיקות את המחזור החודשי ובכך מקלות על הכאבים, אך עדיין מדובר בטיפול בסימפטום ולא טיפול במקור הבעיה.

גדילת רירית רחם במקומות מרוחקים וגרימת נזקים

רירית הרחם שנדדה אל מחוץ לרחם לא בהכרח מסתפקת במקומות קרובים לרחם כמו השחלות או החצוצרות. היא יכולה  לנדוד אל מקומות רחוקים ברחבי חלל הבטן והאגן כמו שלפוחית השתן או לעבר המעיים. אבחון לקוי ומתן טיפול שאינו מתאים יביא לגדילת האנדומטריום עם הזמן וגרימת נזקים נוספים כמו חסימות והידבקויות לאיברים שונים, גדילת ציסטות והפרעה לפעילות התקינה של אותם איברים אליהם נדבקה רירית הרחם. אצל נשים רבות מאבחנת המחלה באופן רציני רק כשמגיעים למצב זה.

הפרעה בפריון וצורך בטיפולי פוריות

אחד הסימפטומים של האנדומטריוזיס הוא בעיות בפוריות. אבחון מדויק ומהיר של המחלה יכול לחסוך הרבה כאבים, פיזיים ונפשיים, הקשורים בכניסה להיריון. לנשים רבות האנדומטריוזיס גורם לכאבים חזקים כבר בקיום יחסי מין, מה שיכול לשבש כבר את האפשרות להיכנס להיריון.

מעבר לכך, עצם נדידת הרירית וצמיחתה במקום אחר יוצר בעיות בפריון למשל בגלל חסימת החצוצרות ומסיבות נוספות. אבחון מהיר של האנדומטריוזיס וטיפול נכון יחסכו בעיות כאשר תרצה האישה להיכנס להיריון. סילוק רקמת הרירית שאינה במקומה תעלה חזרה את הסיכויים להיכנס להיריון ותחסוך כספים רבים שיעלו טיפולי הפוריות.

עילות אפשריות לתביעה בגלל בעיה באבחון

אישה יכולה להגיש תביעה כאשר נעשתה טעות באבחון. אבחון שגוי ומתן טיפול שגוי בעקבותיו מהווים עילה לתביעה. גם אבחנה מבדלת חלקית של תסמיני החולה תלונותיה מהווים עילה לתביעה.

כאשר החולה לא נשלחה לכל הבדיקות העשויות לאבחן את האנדומטריוזיס באופן מדויק וחד משמעי  ניתן להגיש על כך תביעה. מומלץ להתייעץ עם עו"ד המומחה ברשלנות רפואית עם דגש על תחום הגניקולוגיה. רצוי שיהיה בעל ניסיון בטיפול בתביעות הקשורות לאנדומטריוזיס.

אבחון מדויק ונכון של אנדומטריוזיס הם בהחלט אפשריים באמצעים הטכנולוגיים שישנם היום. אבחון לקוי מקורו בחוסר מודעות או קלות דעת של הרופא המטפל והוא עלול להביא לנזקים ארוכי טווח.

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
מאמרים אחרונים

מהי ממוגרפיה?

אם הגעת לגיל 40 או אם חלילה יש לך במשפחה היסטוריה של סרטן השד, חשוב מאד שתכירי את התחום הקריטי ומצליח החיים של מהי ממוגרפיה.

למאמר המלא »

העצמת לוחמי אנדומטריוזיס: כיצד אימון אישי יכול לעשות את ההבדל

חיים עם אנדומטריוזיס יכולים לעתים קרובות להרגיש כמו קרב עלייה. הכאב הכרוני, העייפות והתסמינים הבלתי צפויים יכולים לגבות מחיר הן מהרווחה הפיזית והן הנפשית. עם זאת, יש כלי רב עוצמה שיכול לעזור בניהול מצב זה – אימון אישי.

למאמר המלא »

קידום אתרי תכשיטים

האתר של אתר האנדומטריוזיס צריך להיות מרתק ואינפורמטיבי יותר. הם רצו לעזור לאנשים להבין את מצבם, למצוא תמיכה וללמוד על אפשרויות הטיפול שלהם. יצרנו בלוג

למאמר המלא »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!