רשלנות רפואית בטיפול באנדומטריוזיס

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
צרו איתנו קשר
צרו איתנו קשר

רשלנות רפואית בטיפול באנדומטריוזיסאנדומטריוזיס היא מחלה אשר המודעות אליה נמוכה יחסית למרות שכיחותה. בין 5% ל- 10% מן הנשים בגיל הפריון סובלות מאנדומטריוזיס. לרוב המחלה מתגלה רק בגילאי 20-40 כאשר נשים מעוניינות להיכנס להיריון.

עם זאת, גם נערות יכולות לחלות במחלה כבר מקבלת הווסת בפעם הראשונה. חוסר מודעות ובעיות באבחון מובילות להתעלמות ואי מתן טיפול או למתן טיפול שאינו מתאים. מה הנזקים העלולים להיגרם בעקבות טיפול לקוי והאם מדובר בעילה לתביעה בגין רשלנות רפואית?

רשלנות בטיפול בעקבות אבחון לקוי

רשלנות בטיפול באנדומטריוזיס נובעת פעמים רבות מאבחון שגוי או חוסר אבחון בכלל. פעמים רבות מתייחסים רופאים אל תסמיני אנדומטריוזיס כאל תסמיניה של תסמונת קדם וסתית סטנדרטית והטיפול הוא משככי כאבים ונוגדי דלקת בימים שלפני קבלת הווסת. טיפול זה, בנוסף לכך שאינו יעיל לאורך זמן,  אינו מומלץ לטווח ארוך בגלל נזקים שעלולים להגרם למערכת העיכול כמו כיב קיבה.

נזקים בעקבות טיפול הורמונלי לא מתאים

טיפול נפוץ לתסמיני האנדומטריוזיס, גם אם המחלה אינה מאובחנת באופן מדויק הוא טיפול הורמונלי. טיפול הורמונלי יביא להפסקת הדימום הוסתי ובכך יקל על הכאבים החזקים בזמן הווסת. עם זאת, יש לשים לב כי ניתן לאישה טיפול הורמונלי מתאים שאינו גורם לתופעות לוואי.

טיפול הורמונלי כמו מתן אנטי פרוגסטוגן- נגזרות הכימיות של ההורמון הגברי טסטוסטרון המפחיתות ייצור אסטרוגן ופרוגסטרון יכול להביא לתופעות כמו אקנה, עליה במשקל, שיעור יתר ועוד. מתן פרוגסטוגן הכולל נגזרת של הפרוגסטרון יפסיק את הביוץ ויגרום לתופעות כמו עליה במשקל, מחזור לא סדיר, שינויי מצב רוח ועוד. על הרופא המטפל לשנות את הטיפול במידה ואינו מתאים.

רשלנות בביצוע ניתוח

ניתוח הוא כלי לאבחון מדויק של אנדומטריוזיס וגם לפתרון, לפחות זמני, של הבעיה. ניתוח מוצע להקלה על התסמינים וגם להעלאת הסיכויים להרות. בכל ניתוח ישנו סיכון מסויים ורשלנות יכולה לבוא לידי ביטוי בהחלטות שגויות בזמן הניתוח:

הרדמה:  ניתוח זה, גם לפרוסקופיה, נעשה בהרדמה מלאה. רשלנות יכולה להתרחש כבר בשלב ההרדמה. מתן כמות חומר מרדים לא נכונה, או מתן חומר לא מתאים יגרמו לנזק רב למטופלת.

גרימת נזק לאיברים סמוכים: בניתוח מוסרות רקמות אנדומטריוטיות הגורמות לכאבים. מוסרים מוקדי תאים אנדומטריוטיים ואזורי הידבקויות סביב החצוצרות והשחלות וכן אנדומטריומות- ציסטות שנובעות מאנדומטריוזיס. ביצוע הניתוח ברשלנות יכול לגרום לנזקים לחצוצרות, לשחלות או לרחם.

ניתוח פתיחת בטן: כאשר מדובר על התפשטות רחבת היקף נעשה ניתוח פתיחת בטן. רשלנות בביצוע ניתוח מסוג זה יכול לגרום לנזקים רחבי היקף אפילו יותר, נזקים שיכולים לפגוע במערכות סמוכות כמו מערכת העיכול, שלפוחית השתן ועוד.

רשלנות בטיפול גורמת לנזקים ישירים ועקיפים

רשלנות בטיפול גורמת למגוון רחב של נזקים, לא רק נזקים ישירים. אנדומטריוזיס משפיע על חיי הנשים הסובלות ממנו בכל תחומי החיים. הוא מקשה על חיי זוגיות בשל קיום יחסי מין והיכולת להרות, גורם להשפעות על המצב הנפשי המתבטאות בהפרעות כמו דיכאון, חרדה וחוסר ביטחון.

אישה שלא מקבלת טיפול נאות סובלת שנים מן הבעיה. מומלץ לפנות לעו"ד מומחה ברשלנות רפואית בתחום הגניקולוגיה עם ניסיון בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות בטיפול באנדומטריוזיס.

תביעה לביטוח לאומי בעקבות נזק לתעסוקה

לכאבים החזקים ולבעיות הפוריות ישנן השלכות רבות על התחום התעסוקתי. נשים רבות נעדרות מעבודתן ימים רבים בשל כאבים חזקים המשתקים אותן. מצבן הנפשי מתדרדר עד כדי דיכאון, חרדה וירידה בביטחון העצמי שמקשים עליהן לתפקד ולפתח קריירה למרות יכולותיהן.

מצבים אלה הם עילה להגשת תביעה לביטוח לאומי. היום ישנה יותר מודעות והתייחסות לאנדומטריוזיס כאל בעיה רפואית המאפשרת לקבל פיצוי מביטוח לאומי כאשר היא מורידה את רמת ההשתכרות.

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
מאמרים אחרונים

מהי ממוגרפיה?

אם הגעת לגיל 40 או אם חלילה יש לך במשפחה היסטוריה של סרטן השד, חשוב מאד שתכירי את התחום הקריטי ומצליח החיים של מהי ממוגרפיה.

למאמר המלא »

העצמת לוחמי אנדומטריוזיס: כיצד אימון אישי יכול לעשות את ההבדל

חיים עם אנדומטריוזיס יכולים לעתים קרובות להרגיש כמו קרב עלייה. הכאב הכרוני, העייפות והתסמינים הבלתי צפויים יכולים לגבות מחיר הן מהרווחה הפיזית והן הנפשית. עם זאת, יש כלי רב עוצמה שיכול לעזור בניהול מצב זה – אימון אישי.

למאמר המלא »

קידום אתרי תכשיטים

האתר של אתר האנדומטריוזיס צריך להיות מרתק ואינפורמטיבי יותר. הם רצו לעזור לאנשים להבין את מצבם, למצוא תמיכה וללמוד על אפשרויות הטיפול שלהם. יצרנו בלוג

למאמר המלא »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!