אנדומטריוזיס בנשים אחרי לידה

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
צרו איתנו קשר
צרו איתנו קשר

אנדומטריוזיס בנשים אחרי לידה תקופת ההיריון עלולה להיות תקופה מבלבלת. מן הצד האחד, האישה מרגישה את השינויים מכל כיוון אפשרי. הבטן גדלה, האיברים משתנים, הלחץ הפנימי גדל וההתרגשות בשיאה.

מן הצד השני, כולם אומרים שהיא נראית זוהרת אפילו שהיא לא מרגישה כך, הסביבה תומכת וכולם מתכווננים לקראת הלידה והשינויים המתלווים אליה.

אצל נשים בריאות ההתרגשות והלחץ הם משמחה וציפייה לקראת הבאות. אצל נשים חולות כל תקופת ההיריון מלווה בלחץ פנימי שהולך וגדל – כיצד המחלה תשפיע על ההיריון? מה יקרה לאחר הלידה? והאם יהיה אפשרי לתפקד לאחר תשעת חודשי ההיריון והשינויים הגופניים שחלו בו?

חולות אנדומטריוזיס מנסות גם הן להבין כיצד ייראה העולם שאחרי הלידה, מה ניתן לעשות ולמה צריך להתכונן.

אנדומטריוזיס

אצל כל אישה, לקראת הביוץ הגוף מתחיל להכין את עצמו. רמות ההורמונים משתנות וסביב הרחם מתחילה להתארגן שכבה הנקראת "רירית הרחם". שכבה זו היא של תאים מיוחדים המרפדים את אזור הרחם ומכינים אותו למקרה שהיריון אכן ייקלו בחודש זה.

במידה ואין היריון, נושרים תאים אלו ומתפנים באופן טבעי – וזהו התהליך המכונה מחזור חודשי. יש פעמים בהן תאים אלו נודדים למקומות לא להם ומצליחים להשתרש שם. בין אם מדובר באגן או בגב, תאים אלו ידממו בעת קבלת המחזור החודשי ככל תאי רירית הרחם והדימום עלול לגרום לכאבים, הצטלקויות ובעיות בריאות רבות.

טיפול מקובל באנדומטריוזיס

אחד הטיפולים המקובלים כיום הוא נטילת גלולות למניעת היריון באופן רציף וקבוע. הגלולות מונעות מהגוף את קבלת הווסת, רמות ההורמונים נשארות גבוהות עקב נטילת הגלולות וכך המחזור החודשי אינו יוצא לפועל.

במידה ואין מחזור, אין דימומים והתאים הנודדים שגרמו לבעיות עקב דימום אינם עושים זאת בזכות עיכוב המחזור. אך מה קורה במידה והאישה מעוניינת להיכנס להיריון?

אנדומטריוזיס והיריון

תקופת ההיריון אמורה להיות אחת התקופות היפות ביותר עבור חולות אנדומטריוזיס. באופן טבעי הגוף אינו מקבל מחזור במשך תשעה חודשים. כך אמורים להימנע כאבים, דימומים, בעיות שונות ועוד.

קיים אחוז של נשים בהיריון המדווחות על כאבי אנדומטריוזיס גם לאורך ההיריון כולו וללא תלות בקבלת המחזור, אך רוב המטופלות מדווחות על שיפור עד היעלמות תסמיני המחלה בחודשי ההיריון.

לאחר לידה

לאחר שתקופת ההיריון מסתיימת הגוף מתחיל לחזור לעצמו וכך גם החשש מחזרת התסמינים של אנדומטריוזיס. כעת המצב בעייתי אף יותר משום שהיולדת אמורה לטפל בתינוק ולעיתים קרובות הכאבים ישביתו אותה מכך. לכן, אחת ההמלצות עבור נשים עם אנדומטריוזיס היא הנקה מלאה.

ההנקה דוחה את קבלת הווסת, לעיתים אף לתקופה ארוכה וכך ניתן להימנע מחזרת התסמינים לתקופה הקרובה ללידה ואף לאחר מכן. חשוב לציין שאף שהמחזור אינו מגיע יש ליטול אמצעי מניעה מאחר וההנקה אינה נחשבת כאמצעי מניעה קביל על אף האיחור בקבלת המחזור.

במידה והאישה אינה מניקה יש לחזור לגלולות למניעת היריון במהירות האפשרית. במידה והמטופלת מצליחה להתחיל טיפול של גלולות למניעת היריון מיד לאחר הלידה ועוד לפני קבלת המחזור הראשון – הגעת הווסת החודשית תתעכב פעם נוספת עקב הגלולות וכך התסמינים לא יגיעו אל המטופלת במהירות.

מעקב

אחד הסיבוכים הנפוצים לאחר לידה הוא דיכאון. נשים רבות סובלות מהתופעה של דכדוך אחר לידה, אך ישנן נשים שנתקפות דיכאון שהן מתקשות להתמודד איתו באופן עצמאי.

חשוב להבין כי חזרת הכאבים של אנדומטריוזיס לאחר תקופה של תשעה חודשים ללא תסמינים עלולה להשפיע על מצבה הנפשי של המטופלת, עד כדי כניסה לדיכאון. צירוף הנסיבות של הלידה וחזרת המחלה מחייבות מעקב אחר המטופלת ומצבה הנפשי.

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
מאמרים אחרונים

מהי ממוגרפיה?

אם הגעת לגיל 40 או אם חלילה יש לך במשפחה היסטוריה של סרטן השד, חשוב מאד שתכירי את התחום הקריטי ומצליח החיים של מהי ממוגרפיה.

למאמר המלא »

העצמת לוחמי אנדומטריוזיס: כיצד אימון אישי יכול לעשות את ההבדל

חיים עם אנדומטריוזיס יכולים לעתים קרובות להרגיש כמו קרב עלייה. הכאב הכרוני, העייפות והתסמינים הבלתי צפויים יכולים לגבות מחיר הן מהרווחה הפיזית והן הנפשית. עם זאת, יש כלי רב עוצמה שיכול לעזור בניהול מצב זה – אימון אישי.

למאמר המלא »

קידום אתרי תכשיטים

האתר של אתר האנדומטריוזיס צריך להיות מרתק ואינפורמטיבי יותר. הם רצו לעזור לאנשים להבין את מצבם, למצוא תמיכה וללמוד על אפשרויות הטיפול שלהם. יצרנו בלוג

למאמר המלא »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!