התמודדות עם כאבי מחזור חזקים

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
צרו איתנו קשר
צרו איתנו קשר

התמודדות עם כאבי מחזור חזקיםנשים רבות מכירות את הכאבים בבטן התחתונה או בגב התחתון, כאבים המצביעים על כך שהמחזור החודשי מתקרב. ישנו אחוז לא מבוטל של נשים שסובלות מכאבי מחזור חזקים מאוד המפריעים להן לתפקד. מהן הסיבות המרכזיות והמשניות לכאבי מחזור חזקים ואיך להתמודד איתם באופן היעיל ביותר?

הסיבה המרכזית לכאבי מחזור

הסיבה הישירה לכאבי מחזור חזקים ולכאבי מחזור בכלל היא הפרשת ההורמון פרוסטגלנדין. הורמון זה מופרש מהתאים המצפים את רירית הרחם. הפרשת ההורמון גורמת להתכווצות הרחם שנועדה לפלוט החוצה מן הגוף את הפרשות המחזור.

הפרשת יתר של ההורמון גורמת להתכווצויות חזקות מן הרגיל. התכווצויות חזקות אלה גורמות בעיקר לכאבי בטן תחתונה וגב תחתון חזקים אך יכולות להקרין על איברים נוספים כמו הרגליים או לגרום לפעילות יתר של מערכת העיכול.

סיבות נוספות לכאבי מחזור חזקים

מעבר להפרשת יתר של ההורמון פרוסטגלנדין, ישנם גורמים נוספים שעלולים לגרום לכאבי מחזור חזקים.:

אנדומריוזיס: כאשר רירית הרחם, אשר באופן נורמלי מצפה את הרחם בלבד, מגיעה ומשתכנת באזורים נוספים בקרבת הרחם הדבר עשוי לגרום לכאבי מחזור חזקים. מוקדים של רירית הרחם יכולים להימצא ברחבי האגן או גם באזורים מרוחקים יותר כמו שלפוחית השתן למשל.

אנדומטריוזיס גורם מדי פעם לדלקות באותם אזורים. דלקות מתפתחות בעיקר כשמערכת החיסון אינה בשיא התפקוד. דלקת כזו יוצרת דימום חזק לאו דווקא בתקופת המחזור וגורמת לכאבים חזקים. אנדומטריוזיס עשוי גם לגרום להתפתחות ציסטות בשחלות.

פוליפים או שרירנים ברחם: פוליפים או שרירנים הם גידולים שפירים ברחם. אמנם הימצאותם אינה מסוכנת בגלל היותם שפירים אך הם עלולים לגרום לכאבי מחזור קשים.

התקן תוך רחמי: לרוב אמור הגוף להסתגל להתקן תוך רחמי לאחר תקופה קצרה. לעיתים גם לאחר תקופת ההסתגלות עדיין ישנם כאבי מחזור חזקים. אז יש להסיר את ההתקן.

אבחון כאבי מחזור חזקים

לרוב הסיבה לכאבי המחזור היא הסיבה הראשונה והמרכזית- עודף הפרשת פרוסטגלנדין הגורמת לרחם להתכווץ יותר. עם זאת, אם מדובר על כאבים חזקים מאוד מומלץ לגשת לאבחון. באמצעות תשאול מקיף, בדיקה וגינלית הכוללת בחלק מהמקרים אמצעי הדמיה כמו אולטרסאונד יהיה ניתן לאבחן מצבים כמו אנדומטריוזיס או גידולים ברחם אותם מומלץ להסיר.

במקרה הצורך ניתן להסיר את מוקדי האנדומטריוזיס, הציסטות או גידולים אחרים בניתוח לפרוסקופי. במידה ולא נמצאו גורמים כאלה, ישנן דרכים נוספות לטפל בכאבי מחזור חזקים או לפחות להפחית אותם.

טיפול בכאבי מחזור חזקים

הטיפול בכאבי מחזור חזקים יעשה, כאמור, על סמך ממצאי האבחון. במידה ולא נמצאו ממצאים שמומלץ להסיר שנדרש ניתוח להסרתם, ישנן מספר דרכים להקל על הכאבים:

תרופות: באמצעות תרופות נגד כאבים אפשר להקל לפחות לזמן מסוים או במידה מסוימת על הכאבים. ישנן תרופות נוגדות כאבים הניתנות ללא מרשם וישנן תרופות עם מרשם שניתן לקבל מגניקולוג או רופא משפחה.

גלולות נגד הריון: ישנן גלולות נגד היריון אשר מדכאות את הפרשת הפרוסטגלנדין, ובכך מפחיתות את הדימום והכאבים. ישנן גלולות שאף מונעות את הוסת לחלוטין. יש להתייעץ עם גניקולוג באשר לגלולה המתאימה. יש לבדוק שהגלולה אכן יעילה להפחתת כאבי המחזור ולוודא שהיא מתאימה לאישה ואינה גורמת לתופעות לוואי.

טיפול בדלקת: כאשר מקור הכאבים הוא דלקת כפי שקורה באנדומטריוזיס טיפול בדלקת יפחית גם את כאבי המחזור.

טיפולים טבעיים: אמצעים כמו קומפרסים חמים שמניחים על הבטן, מנוחה, עיסוי לאזור הבטן או הגב הכואבים יכולים להקל.

רפואה סינית: הרפואה הסינית מחפשת את מקור הבעיה. פעמים רבות הטיפול יהיה שינוי תזונתי כמו הפחתה עד הימנעות ממוצרי חלב הנחשבים מעודדי דלקת במקביל לצריכת חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3 ושומן בריא מן הצומח (שמן זית, אגוזים ועוד). דיקור סיני מסייע אף הוא להפחתת כאבי המחזור.

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
מאמרים אחרונים

מהי ממוגרפיה?

אם הגעת לגיל 40 או אם חלילה יש לך במשפחה היסטוריה של סרטן השד, חשוב מאד שתכירי את התחום הקריטי ומצליח החיים של מהי ממוגרפיה.

למאמר המלא »

העצמת לוחמי אנדומטריוזיס: כיצד אימון אישי יכול לעשות את ההבדל

חיים עם אנדומטריוזיס יכולים לעתים קרובות להרגיש כמו קרב עלייה. הכאב הכרוני, העייפות והתסמינים הבלתי צפויים יכולים לגבות מחיר הן מהרווחה הפיזית והן הנפשית. עם זאת, יש כלי רב עוצמה שיכול לעזור בניהול מצב זה – אימון אישי.

למאמר המלא »

קידום אתרי תכשיטים

האתר של אתר האנדומטריוזיס צריך להיות מרתק ואינפורמטיבי יותר. הם רצו לעזור לאנשים להבין את מצבם, למצוא תמיכה וללמוד על אפשרויות הטיפול שלהם. יצרנו בלוג

למאמר המלא »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!