קבוצת תמיכה לסובלות מאנדומטריוזיס

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
צרו איתנו קשר
צרו איתנו קשר

קבוצת תמיכה לסובלים מאנדומטריוזיסאנדומטריוזיס היא מהמחלות הגיניקולוגיות הפחות נעימות שיש. זוהי מחלה הנגרמת כתוצאה מנדידה של תאי רירית הרחם אל מחוצה לו לאזורים אחרים בגוף.

הבעיה עלולה להביא לתסמינים לא נעימים דוגמת כאבים (במיוחד בעת הביוץ או הווסת), דימומים, עייפות או חולשה כללית. בטווח הארוך עלולה האנדומטריוזיס להביא לכך שהאיברים במערכת הרבייה של האישה מצטמקים, עד למצב של פגיעה אנושה בפוריות שלה.

כתוצאה מכל אלה, לא מפתיע מדוע נשים רבות המגלות שהן סובלות מהמחלה מרגישות כאילו עולמן חרב עליהן בין רגע. למרות שמדובר בבעיה לא פשוטה שמצריכה אבחון מדויק וטיפול מקיף, יש עדיין סיבות לאופטימיות. חלק משמעותי מהסיבות לכך ניתן לקבל דרך קבוצות התמיכה לסובלות מאנדומטריוזיס.

חשיבות הידיעה שהאישה לא לבד

אנדומטריוזיס לוקחת את האישה למעמקי הגוף שלה, לאזורים אינטימיים שהעיסוק בהם בהקשרים האלה פשוט לא יכול להיות פשוט. התוצאה היא שהאישה עלולה להרגיש מבוכה מהמצב שהיא סובלת ממנו, תחושות של בושה וירידה בביטחון העצמי. יש נשים שיחושו במצבים אלה כאילו הנשיות שלהן כולה נפגעה בצורה דרסטית.

קבוצות התמיכה נכנסות לתמונה בנקודה הזו בדיוק ויכולות לשנות אותה בצורה דרסטית. הדבר הראשון שהקבוצות האלה מעניקות לאישה הוא הידיעה שהיא לא נמצאת לבד. למרות שאנדומטריוזיס מופיעה בדרגה זו או אחרת בקרב כ-5-15% מבין הנשים בגילאי הפוריות בעולם, חלק משמעותי מהן חשות חריגות. ההימצאות בקבוצה בה לוקחות חלק נשים "נורמליות" אחרות מאפשרת לכל משתתף להבין שהיא ממש לא לבד בבעיה שלה. לא תאמינו עד כמה ההשפעה של זה על הביטחון העצמי והנכונות לתקן את המצב עשויה להיות משמעותית.

קבוצות תמיכה, מעצם ההגדרה שלהן, מבוססת על כך שכל משתתפת יכולה לסייע לאחרת. העיקרון המרכזי כאן הוא של עזרה על בסיס הדדי, כשהנשים תורמות מהניסיון שלהן ומשמשות אוזן קשבת לכל בעיה שעולה אצל אחרת. כך לדוגמא מעבר לדגשים הכלליים שהאישה יכולה לקבל ממקורות שונים לגבי צורת ההתמודדות עם הבעיה, בין אם בטווח הקצר (הפחתת התסמינים) ובין אם בטווח הארוך, הניסיון האישי של הנשים יכול להעניק את הטיפ המשמעותי ביותר שעושה את ההבדל.

מעבירי קבוצות התמיכה

נשים רבות שגילו שהן חולות באנדומטריוזיס התאכזבו לגלות היצע מצומצם יחסית של גורמים הבקיאים בבעיה בצורה מספקת, מה שיהפוך את הסיוע שהם מעניקים למוצלח. אמנם ניתן תמיד לפנות לרופאים גיניקולוגים כדי לקבל מענה לצד הרפואי של הבעיה, לפסיכולוגים או לפסיכיאטרים כדי למצוא תשובות להיבטים נפשיים וכיוצא בזה – אבל כמה מהגורמים האלה באמת יכולים להעניק ייעוץ המותאם אישית לסוג הבעיה? כפי שנשים רבות חוו על בשרן, אחוז המומחים לנושא הזה בישראל מצומצם משמעותית ביחס לתחומים אחרים, אפילו אם נשארים רק בשדה המשחק של גיניקולוגיה.

קבוצות תמיכה לסובלות מאנדומטריוזיס עשויות להציע תמונה שונה. בחלק מהמקרים מי שמנהלת את הקבוצה היא אישה ש"הייתה שם" – כזו שסבלה או אפילו עדיין סובלת מהבעיה. המשמעות היא שהעצות שהיא מעניקה והאופן בו היא מנווטת את השיחות והדינמיקה בקבוצת התמיכה יכולים להיות מותאמים בצורה מלאה יותר לבעיה הספציפית. ההשפעה של כך על קצב ההתקדמות בדרך לפתרון הבעיה עשויה להיות משמעותית מאד.

המפתח: בחירה נכונה של קבוצה

בכל מקרה, לפני שנרשמים לקבוצת תמיכה לנשים הסובלות מאנדומטריוזיס צריך לבחון היטב את המאפיינים של הקבוצה ושל אלה שעומדים בראשה: כמה משתתפות צפויות? מה מספר המפגשים והמועדים שלהם? היכן הם ייעשו? באיזו אווירה? וכן הלאה. לא תאמינו עד כמה הפרטים הקטנים האלה, לפחות על הנייר, עשויים לעשות הבדל גדול מבחינת מידת ההצלחה של הקבוצה לסייע לבעיה.

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
מאמרים אחרונים

מהי ממוגרפיה?

אם הגעת לגיל 40 או אם חלילה יש לך במשפחה היסטוריה של סרטן השד, חשוב מאד שתכירי את התחום הקריטי ומצליח החיים של מהי ממוגרפיה.

למאמר המלא »

העצמת לוחמי אנדומטריוזיס: כיצד אימון אישי יכול לעשות את ההבדל

חיים עם אנדומטריוזיס יכולים לעתים קרובות להרגיש כמו קרב עלייה. הכאב הכרוני, העייפות והתסמינים הבלתי צפויים יכולים לגבות מחיר הן מהרווחה הפיזית והן הנפשית. עם זאת, יש כלי רב עוצמה שיכול לעזור בניהול מצב זה – אימון אישי.

למאמר המלא »

קידום אתרי תכשיטים

האתר של אתר האנדומטריוזיס צריך להיות מרתק ואינפורמטיבי יותר. הם רצו לעזור לאנשים להבין את מצבם, למצוא תמיכה וללמוד על אפשרויות הטיפול שלהם. יצרנו בלוג

למאמר המלא »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!