טיפול תזונתי לאנדומטריוזיס

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
צרו איתנו קשר
צרו איתנו קשר

טיפול תזונתי לאנדומטריוזיסאנדומטריוזיס היא מצב רפואי במהלכו רקמות הגוף הנמצאות מחוץ לרחם, בעיקר באזור האגן, מתפקדות באופן זהה לרקמת בתוך הרחם. רקמות אלו מתעבות ומתפרקות, מה שמוביל לכאבים ולבעיות פוריות אפשריות.

לא קיימת תרופה לאנדומטריוזיס, אך ניתן לטפל בתסמינים. בדומה לטיפולים רפואיים, ניתוח וטיפולים הורמונאליים, שינויים באורח החיים ובתזונה מועילים אף הם.

מאמר זה חוקר בעומק את הטיפול התזונתי המתאים לתמיכה בטיפול בתסמיני אנדומטריוזיס.

שינויי תזונה להתמודדות עם אנדומטריוזיס

שינויי התזונה להקלת התסמינים כוללים:

  • הקפדה על תזונה מאוזנת עשירה בברזל, סיבים וחומצות שומן חיוניות (EFA).
  • הגברת הפעילות הגופנית.
  • הקפדה על שתיית שפע מים.
  • הפסקת עישון.
  • הימנעות משתיית אלכוהול וקפאין.

מזונות מסוימים יכולים לסייע לשליטה טבעית בהורמונים, וחיוניים להקלת תסמיני אנדומטריוזיס, בדיוק כפי שמזונות אחרים עשויים להוות השפעה שלילית ולהפעיל את התלקחות התסמינים.

בנוסף, להקלת התסמינים, טיפול תזונתי יכול להגביר את המערכת החיסונית ולספק אמצעי מניעה להתפתחות מחלות נוספות.

באנדומטריוזיס, חשוב להקפיד על תזונה ואורח חיים במהלך ההתמודדות עם המצב, שכן מרכיבי התזונה משפיעים על הבריאות הנפשית והפיזית, ומומחים מאמינים כי הקפדה על עקרונות תזונתיים, הכוללים אכילת מזונות אנטי דלקתיים, לתמיכה במצב רפואי, יכולה לסייע בהקלת התסמינים.

תזונאית לאנדומטריוזיס

מומלץ להתייעץ עם תזונאית מוסמכת, להרכבת תזונה מותאמת לתמיכה בצרכים האישיים, וקבלת ייעוץ לגבי בחירת מזונות אנטי דלקתיים עשירים בוויטמינים ומינרלים. תזונאית מתחשבת בהיסטוריה הבריאותית, ומרכיבה תוכנית תזונה להשלמת כל הטיפולים הרפואיים.

שינויי התזונה והרגלי האכילה החדשים עשויים להיות תהליך קשה. עבודה עם מומחית תזונה לשם תמיכה והדרכה יכולה לסייע בהקלת המעבר לתזונה בריאה. התזונאית בוחנת את הנסיבות האישיות ויוצרת תוכנית תזונה מתאימה לאנדומטריוזיס.

מרכיבי תזונה מותאמת לאנדומטריוזיס

מטרת התכנית היא לכלול רכיבי תזונה מומלצים לאנדומטריוזיס, תוך קידום שינויים לטווח הארוך, אותם ניתן לבצע בהדרגה. שינויי התזונה כוללים:

סיבים

סיבים מסיסים מסייעים לעיכול ותומכים בגוף באופן טבעי. הם מפחיתים רמות עודפות של אסטרוגן, ולכן נשים עם אנדומטריוזיס צריכות לאכול 24 גרם סיבים ביום. מזונות עיקריים עשירים בסיבים כוללים:

  • תפוחים
  • אגסים
  • שזיפים
  • שעועית
  • עדשים
  • אפונה
  • קינואה
  • מזונות המכילים דגנים מלאים
  • שיבולת שועל
  • אגוזים
  • פירות הדר
  • זרעי צ'יה
  • זרעי פשתן.

ברזל

כבד בריא חיוני לאיזון טוב של ההורמונים. הסיבה לכך היא שהכבד יוצר כימיקלים רעילים ומוצרי פסולת, כולל הורמונים עודפים. אספקה נאותה של ויטמינים ומינרלים, במיוחד ויטמיני B ונוגדי חמצון, חיונית לתזונה לאנדומטריוזיס.

תזונה זו תומכת בתפקוד טוב של הכבד, כמו גם בהיבטים תומכים לבריאות כללית, כגון המערכת החיסונית. יש להקפיד לכלול מספר מזונות עשירים בברזל בתזונה, להחלפת חוסר הברזל העשוי להתרחש במהלך מחזור חודשי כבד, שהוא תסמין נפוץ של אנדומטריוזיס.

חומצות שומן חיוניות

מסייעות לשליטה בדלקת, ותורמות לייצור פרוסטגלנדינים חיוביים המסייעים לריפוי רקמות. היבטים אלו עשויים לסייע בהקלת תסמיני אנדומטריוזיס.

כשבוחנים את התזונה, יש להקפיד על הכללת מזונות עשירים בחומצות שומן חיוניות, כגון דגים שמנוניים; זרעי דלעת; ואגוזי מלך.

הגבלת תזונה

כפי שחשובה ההקפדה על התזונה הנכונה, יש להקפיד גם על הגבלת מזונות העלולים להחמיר אנדומטריוזיס.

מזונות מעובדים

חלק מהמזונות המעובדים עלולים להכיל תוספים מסוימים וחומרים משמרים התורמים לדלקת. הם עשויים אף להכיל רמות גבוהות של שומנים רוויים או מעובדים המקדמים ייצור פרוסטגלנדינים דלקתיים, ומציעים מעט מאוד, אם בכלל, ערכים תזונתיים.

יש לקרוא את תוויות המזונות, לתת את הדעת על כמות ההנחיה היומית, או תוויות סימונים לרגישויות, וכן לקרוא את רשימת המרכיבים על מנת לקבוע מהם המוצרים הבריאים יותר אותם ניתן לבחור.

גלוטן

נשים רבות עם אנדומטריוזיס, מדווחות על הקלת התסמינים לאחר הגבלת גלוטן. הקשר בין השניים אינו ידוע, אך מדענים סבורים כי רגישות לגלוטן עלולה לגרום להתרחשות תסמיני המעי הגס, אשר עשויים להגביר את רמות הכאב.

אם אישה חושדת בתגובה שלילית למזון המכיל גלוטן, עליה להגביל את צריכתו ולאכול מזונות טבעיים ללא גלוטן, כגון אורז מלא, קינואה ותפוחי אדמה, על מנת לראות אם מתרחש שיפור.

מוצרי חלב

מלאים בשומן ומכילים ערכים גבוהים יחסית של שומנים רוויים, ולכן עשויים לתרום לדלקת. יש לבחור אפשרויות נמוכות בשומן למוצרים כגון יוגורט וחלב, כך שניתן יהיה ליהנות ממזונות אלו כמקור לסידן.

מומלץ להגביל אכילת גבינות לכמויות מתונות, ולחלופין, אם אישה מוצאת שיפור בתסמינים ובבריאות כתוצאה מהפחתת מוצרי החלב בתזונה, ניתן לבחור חלופות מבוצרות סידן כגון שקדים, קוקוס וחלב אורז.

אולי יעניין אותך לקרוא על:

בריחת שתן אצל נשים הסובלות מאנדומטריוזיס – דרכי טיפול

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
מאמרים אחרונים

מהי ממוגרפיה?

אם הגעת לגיל 40 או אם חלילה יש לך במשפחה היסטוריה של סרטן השד, חשוב מאד שתכירי את התחום הקריטי ומצליח החיים של מהי ממוגרפיה.

למאמר המלא »

העצמת לוחמי אנדומטריוזיס: כיצד אימון אישי יכול לעשות את ההבדל

חיים עם אנדומטריוזיס יכולים לעתים קרובות להרגיש כמו קרב עלייה. הכאב הכרוני, העייפות והתסמינים הבלתי צפויים יכולים לגבות מחיר הן מהרווחה הפיזית והן הנפשית. עם זאת, יש כלי רב עוצמה שיכול לעזור בניהול מצב זה – אימון אישי.

למאמר המלא »

קידום אתרי תכשיטים

האתר של אתר האנדומטריוזיס צריך להיות מרתק ואינפורמטיבי יותר. הם רצו לעזור לאנשים להבין את מצבם, למצוא תמיכה וללמוד על אפשרויות הטיפול שלהם. יצרנו בלוג

למאמר המלא »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!