ניתוח, כריתת רחם, כריתת ציסטה אנדומטריומה

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
צרו איתנו קשר
צרו איתנו קשר

ניתוח, כריתת רחם, כריתת ציסטה אנדומטריומה מחלות הן חלק מהחיים. לחלק מהאוכלוסייה מדובר על מחלות קלות כגון שפעת ונזלת, חלקים אחרים מתמודדים עם מחלות קשות דוגמת סרטן  – אך המשותף לכולם הוא הרצון בהיעלמות המחלה, טיפול נכון בה ובסופו של דבר – ריפוי.

במחלות הקלות הדבר אפשרי לגמרי ורובן נעלמות עם הזמן, בחלק מהמחלות הקשות ניתן לטפל, לדכא אותן ואולי אף להעלימן לגמרי – אך יש מחלות כל כך בעייתיות שקשה להבין מהי הדרך הנכונה לטפל בהן.

אחת המחלות עליהן מתעוררים דיונים חדשים לבקרים המנסים להבין כיצד לטפל ומדוע – היא אנדומטריוזיס, אשר עדיין אין פתרון קסם עבורה – אך ישנן כמה הצעות שיכולות להפוך את חיי החולות לקלים יותר.

אנדומטריוזיס – טיפולים אפשריים

"אנדומטריום" או בעברית: רירית הרחם היא שכבת תאים המתחדשת בכל חודש סביב הרחם. שכבה זו נועדה להגן על הרחם ולאפשר התפתחות תקינה של היריון. במידה והיריון אינו נקלט, שכבת תאים זו נושרת לאיטה ומהווה את הדימום הווסתי אותו חוות נשים בכל חודש.

אם תאים אלו אינם נושרים אלא נודדים פנימה אל הגוף, אצל חלק מהנשים הם יצליחו להשתרש במקומות שונים בגוף והתוצאה עלולה להיות הרסנית. איברי רבייה, גב, מערכת עיכול ואגן – כל אלו עלולים לסבול מתאים שאינם שייכים להם המושרשים במקום ומדממים מדי חודש, דימום שעלול להתגלות כהרסני.

לפרוסקופיה ניתוחית

שיטה ניתוחית חדשנית שנכנסה לשימוש נרחב בשנים האחרונות. בשיטה זו חותך המנתח שלושה חתכים קטנים ביותר בחלל הבטן דרכם הוא מכניס סיב אופטי המאפשר ראות ושני כלים ניתוחיים. באמצעות הסיב האופטי עובר המנתח על האיברים החשודים בנגעים אנדומטריים. לאחר שנמצאים הנגעים ניתן להסירם באמצעות כלי הניתוח שהוחדרו מדופן הבטן.

מדובר על שיטה קלה, נוחה המאפשרת התאוששות יחסית מהירה מהתהליך הניתוחי וימי אשפוז מועטים בבית החולים.

לפרוטומיה – פתיחת בטן

לעיתים לפרוסקופיה אינה מספיקה לאבחון הנגעים מאחר והראות בסיב האופטי תלויה בתנאי הסביבה.

במידה והאנדומטריוזיס מפושטת ונמצאת במקומות רבים, ככל הנראה יתבצע הניתוח בשיטה של פתיחת בטן. כך ניתן לבחון את האיברים שעלולים להיות נגועים, לבדוק היכן ההשתרשויות ולהסיר אותן במדויק.

היתרון באפשרות זו טמונה בכך שניתן לראות  את הנגעים בעיניים, לא דרך סיב אופטי ולהסירם בהתאם. החיסרון נמצא בכך שניתוח כזה דורש תקופת התאוששות יחסית ארוכה ונחשב לניתוח לא פשוט כלל.

כריתת רחם

זהו פתרון אליו פונים רק במידה ושום אפשרות אחרת אינה עוזרת. לאחר ניסיון לביצוע לפרוסקופיה, לפרוטומיה ואמצעים תרופתיים יציעו הרופאים את האופציה של כריתת רחם. כך ניתן להפסיק את קבלת המחזור והתפתחות רירית הרחם וכך להפסיק את הכאבים ואי הנוחות המתרחשים באופן קבוע בווסת החודשית.

עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר באפשרות סופית שלאחריה המטופלת לא תוכל להרות. כמו כן, למרות הסרת הרחם יכולה להיות הישנות של המחלה במידה ושאר איברי הרבייה – החצוצרות והשחלות אינן מוסרות גם הן.

הסרת אנדומטריומה

ציסטה שחלתית הנובעת מאנדומטריוזיס נקראת אנדומטריומה. ציסטה היא בעצם שקיק סגור מלא בנוזל או בחומר מוצק הנמצא בגוף במקום שאינו אמור להיות בו. ציסטה שחלתית היא שק נוזלי הנמצא באזור השחלה. פעמים רבות ציסטה אינה גורמת לבעיות או לכאבים ולכן יעדיפו הרופאים טיפול תרופתי כדי לגרום לספיגתה עם הזמן.

במקרה של אנדומטריומה מדובר על ציסטה הגורמת לכאבים, גדלה עם הזמן ושאף עלולה להפוך להיות סרטנית. עקב כך לרוב יעדיפו הרופאים להסיר אותה באמצעות ניתוח שלרוב יתבצע בשיטת הלפרוסקופיה.

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
מאמרים אחרונים

מהי ממוגרפיה?

אם הגעת לגיל 40 או אם חלילה יש לך במשפחה היסטוריה של סרטן השד, חשוב מאד שתכירי את התחום הקריטי ומצליח החיים של מהי ממוגרפיה.

למאמר המלא »

העצמת לוחמי אנדומטריוזיס: כיצד אימון אישי יכול לעשות את ההבדל

חיים עם אנדומטריוזיס יכולים לעתים קרובות להרגיש כמו קרב עלייה. הכאב הכרוני, העייפות והתסמינים הבלתי צפויים יכולים לגבות מחיר הן מהרווחה הפיזית והן הנפשית. עם זאת, יש כלי רב עוצמה שיכול לעזור בניהול מצב זה – אימון אישי.

למאמר המלא »

קידום אתרי תכשיטים

האתר של אתר האנדומטריוזיס צריך להיות מרתק ואינפורמטיבי יותר. הם רצו לעזור לאנשים להבין את מצבם, למצוא תמיכה וללמוד על אפשרויות הטיפול שלהם. יצרנו בלוג

למאמר המלא »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!