טיפול טבעי באנדומטריוזיס

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
צרו איתנו קשר
צרו איתנו קשר

טיפול טבעי באנדומטריוזיסאנדומטריוזיס היא מחלה כרונית ומכאיבה, במהלכה הרקמה המסמנת את הרחם, הנקראת אנדומטריום, מתחילה לצמוח מחוץ לרחם. במקרים רבים, הצמיחה מתרחשת על החצוצרות, השחלות, או דופן האגן, אך במקרים מסוימים היא עשויה להתפשט אף מחוץ לאזור האגן.

אם אישה חווה מחזור חודשי כואב או כאבי אגן, עליה להתייעץ עם הרופא כדי לקבל אבחנה נכונה. מאמר זה סוקר את הטיפולים הטבעיים המשמשים לאנדומטריוזיס.

הפחתת צריכת הכימיקלים

למרות שמחקרים קודמים שנערכו בקרב נשים הניבו ממצאים סותרים, קיימות ראיות מדעיות הולכות וגוברות לפיהן חשיפה כרונית לכימיקלים רעילים סביבתיים, קשורה עם שכיחות מוגברת להחמרת אנדומטריוזיס.

אחת השיטות להפחתת צריכת הכימיקלים היא להפחית אכילת שומנים מהחי, במיוחד חלב דל שומן, בשר אדום ודגים. כימיקלים רעילים מצטברים בשומן מהחי, ומהווים את המסלול העיקרי לחשיפה לרעלים.

תמיכת מחקרים

מחקרים שנערכו להוכחת הקשר בין תזונה לאנדומטוריוזיס תומכים בקשר של רעלים להחמרת המחלה.

לדוגמא, מחקר איטלקי בדק נתונים שהתקבלו מ-504 נשים עם אנדומטוריוזיס, ומצא סיכון מוגבר למחלה הנובע מצריכת בשר אדום. נשים שתזונתן הורכבה משפע פירות וירקות טריים, נמצאו עם סיכונים מופחתים למחלה.

ירקות וזרעי פשתן

עדויות מדעיות מוכיחות שקבוצת כימיקלים צמחיים עשויה לעכב ארומטאז, האנזים הממיר אנדרוגנים לאסטרוגנים. מקורות מזון טובים לכימיקלים צמחיים הם סלרי ופטרוזיליה.

ברוקולי, כרובית, כרוב, נבוטים ובוק צ'וי, מכילים תרכובות בריאות אשר משפרות את חילוף החומרים של אסטרוגן. זרעי פשתן עשירים בסיבים ונמצאו כיעילים לשיפור מצבים בריאותיים הקשורים לאסטרוגן.

קרם פרוגסטרון

מטפלים אלטרנטיביים ממליצים לעתים על קרם פרוגסטרון, המאט את צמיחת רקמת רירית הרחם. למרות שאינו נחשב לחומר מרפא, הוא עשוי לשפר את תסמיני הכאב במהלך המחזור החודשי, וכאבי האגן.

קרם פרוגסטרון נגזר מסויה. מולקולה בשם דיוסגנין מופקת במעבדה ומומרת למולקולה זהה לפרוגסטרון אנושי. חלק מהחברות מוכרות את הקרם בטעם גולמי, אך אם הוא אינו מיוצר בתנאי מעבדה, הוא אינו יעיל, היות והגוף אינו מסוגל להמיר את החומר באופן עצמאי.

השימוש בקרם פרוגסטרון

קרם טבעי מוחל על פרקי הידיים, הזרועות הפנימיות, הירכיים הפנימיות או החזה, במינון ובתדירות המומלצת על ידי איש מקצוע.

חשוב לקבל מעקב רפואי לבדיקת רמות פרוגסטרון, היות ועודף פרוגסטרון עלול לגרום לתופעות לוואי כגון שינויים במצב הרוח, דיכאון, אגירת מים, עליה במשקל ודימום חריג. קרם פרוגסטרון טבעי זמין בבתי מרקחת או בבתי טבע.

חומצות שומן אומגה 3

נמצאות בדגים כגון סלמון, מקרל, סרדינים ואנשובי. הן זמינות גם בכמוסות שמן דגים, שעשויות להיות הצורה הטובה ביותר לשימוש.

מספר מחקרים מצאו שחומצות שומן אומגה 3 עשויות להועיל לנשים עם אנדומטריוזיס. לדוגמא, מחקר בבעלי חיים שנערך על ידי אוניברסיטת מערב אונטריו, מצא כי שמן דגים המכיל שתי תרכובות פרטניות, DHA, ו-EPA, עשוי להקל את הכאבים באמצעות ירידה ברמות הכימיקלים בדלקת. חוקרים מצאו גם כי שמן דגים עשוי להאט את צמיחת רקמת רירית הרחם.

הפחתת מתח

קורטיזול הוא הורמון המעורב בתגובה ללחץ, אך יש צורך גם בהורמונים אחרים כגון פרוגסטרון. לחץ ממושך עלול להוביל לעלייה בקורטיזון, ומטפלים אלטרנטיביים מסבירים שמצב זה עושי להוריד את הפרוגסטרון הזמין ולגרום לחוסר איזון הורמונאלי.

מחקר שכלל 49 נשים מצא שרמות הקורטיזון היו גבוהות משמעותית בקרב נשים עם אנדומטריוזיס מתקדם, בהשוואה לנשים ללא המחלה.

הידרותרפיה כטיפול טבעי לאנדומטריוזיס

שיטה זו מומלצת במקרים רבים על ידי מטפלים אלטרנטיביים. הידרותרפיה כרוכה בישיבה בברכה או אמבט מלא מים חמים במשך שלוש דקות, ואז קמים ויושבים באגן אחר מלא מים קרים למשך דקה.

הטיפולים במחזורי המים החמים והקרים חוזרים במשך שלוש פעמים, אך אין לבצע את הטיפול במהלך הווסת.

תה ג'ינג'ר – עשוי להקל על הבחילות המתרחשות לעתים עם אנדומטריוזיס.

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
מאמרים אחרונים

מהי ממוגרפיה?

אם הגעת לגיל 40 או אם חלילה יש לך במשפחה היסטוריה של סרטן השד, חשוב מאד שתכירי את התחום הקריטי ומצליח החיים של מהי ממוגרפיה.

למאמר המלא »

העצמת לוחמי אנדומטריוזיס: כיצד אימון אישי יכול לעשות את ההבדל

חיים עם אנדומטריוזיס יכולים לעתים קרובות להרגיש כמו קרב עלייה. הכאב הכרוני, העייפות והתסמינים הבלתי צפויים יכולים לגבות מחיר הן מהרווחה הפיזית והן הנפשית. עם זאת, יש כלי רב עוצמה שיכול לעזור בניהול מצב זה – אימון אישי.

למאמר המלא »

קידום אתרי תכשיטים

האתר של אתר האנדומטריוזיס צריך להיות מרתק ואינפורמטיבי יותר. הם רצו לעזור לאנשים להבין את מצבם, למצוא תמיכה וללמוד על אפשרויות הטיפול שלהם. יצרנו בלוג

למאמר המלא »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!