תרופות סבתא לטיפול באנדומטריוזיס

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
צרו איתנו קשר
צרו איתנו קשר

תרופות סבתא לטיפול באנדומטריוזיסאילו תרופות סבתא, או אמצעים לריפוי טבעי ישנם? כיצד ניתן להקל על הכאבים המטרידים בדרכים טבעיות?

 

במקביל לטיפול קונבנציונלי באנדומטריוזיס, שיכול לכלול טיפול הורמונלי או ניתוח במקרה הצורך, ניתן להיעזר ולהקל מאוד על התסמינים באמצעות תרופות סבתא למיניהן- טכניקות ועזרים מן הטבע אשר תורמים להקלה ואפילו במקרים מסוימים מביאים תוצאות ממשיות כמו צמצום גודלן של ציסטות.

עיסוי עדין

עיסוי עדין של הבטן בתנועות מעגליות עם כיוון השעון יכול לסייע ולהקל על הכאבים. מומלץ מאוד עיסוי בשיטת ארויגו (ניתן לגשת לסדנה ללימוד השיטה). עיסוי בשיטה זו מקל על הכאבים והדלקתיות וממריצה את זרימת הדם שהיא חיונית תמיד ותורמת לכל מצב לא תקין בגוף.

להזיז את האגן

כאבים חזקים אינם נראים זמן מתאים לפעילות גופנית, אך למרבה האבסורד פעילות גופנית דווקא יכולה לעזור. מומלץ לנסות ולנענע את האגן על פי היכולת. נענוע האגן בצורת שמונה נמצא כעוזר להקלה על כאבים אך כמובן שניתן בכל צורה אחרת.

חבישת שמן קיק

שמן קיק ידוע כבעל סגולות רפואיות עוד מתקופות קדומות. אחת התכונות הנהדרות של שמן הקיק הוא היכולת שלו לחדור לעומק רב דרך שכבות העור ולסייע גם לאיברים פנימיים יותר שהם כואבים ומודלקים. השמן הוא חומר אנטי דלקתי וגם מחזק את מערכת החיסון.

מומלץ לטבול חתיכת בד בשמן עד שהוא נספג או לחילופין לשפוך שמן על הבד, להניח את רצועת הבד על האזור הכואב עם מגבת מעליו. ניתן להניח גם בקבוק חם ולשכב כך במשך חצי שעה. מומלץ לא לעשות את פעולה תקופה ארוכה ברצף אלא לעשות מדי פעם הפסקות של שבוע.

שתיית חליטות צמחים

שתיית חליטות צמחים כמו יסמין, קמומיל או מליסה מביאות לרגיעה באופן כללי, כולל רגיעה של הכאבים.

שימוש בשמנים אתריים

שימוש בשמנים אתריים יכול להקל על התסמינים ולהרגיע את הכאבים, הדלקתיות והתחושה הכללית. שמן מרכזי המומלץ לשימוש באנדומטריוזיס הוא מרווה בהירה, שמן המחזק את הרחם ומאזן מבחינה הורמונלית. הוא גם מקל על כאבים ומפחית דלקתיות. שמן גרניום או מרווה רפואית נחשב למאזן הורמונלית, שמני אגוז מוסקט, ברוש, רוזמרין, לבנדר ומנטה נחשבים לשמנים מפחיתי כאבים.

תנוחות יוגה

יוגה היא פעילות מומלצת בכל עת וכל התנוחות הן נהדרות. ישנן מספר תנוחות היעילות במיוחד בזמן של כאבים חזקים. בין  תנוחות אלה אפשר למצוא את תנוחת החתול (עמידת שש, לעגל את הגב וליישר לסירוגין), תנוחת הכובסת (עמידת צפרדע, כשכל כף הרגל מונחת על הרצפה), תנוחת העובר (השתטחות על הבטן עם רגליים מקופלות)

נשימות עמוקות

בזמן כאבים אנו נוטים לנשום נשימות קצרות במיוחד ואפילו לעצור את הנשימה מדי פעם. מומלץ למרות הכאבים לנשום נשימות עמוקות. הנשימות העמוקות מכניסות כמות גדולה יותר של חמצן, הן גם מרפות את הגוף וכבר לאחר מספר נשימות ניתן להרגיש הקלה מסוימת.

אמבטיה חמה

אמבטיה חמה מומלצת בכל מצב של כאבים, חום או תחושה לא נוחה. מים חמים, אבל לא חמים מדי בשילוב נשימות יפחית את הכאבים וירפה את הגוף המכווץ, מצב אשר בפני עצמו יוצר כאבים.

תזונה נכונה

לאכול מוצרים הכוללים חומצות שומן חיוניות לגוף: אגוזים, שקדים, וזרעים לא קלויים, או דגי ים כמו סרדינים או טונה הכוללים אומגה 3. כדאי לאכול מזון עם סיבים תזונתיים: ירקות, פירות, דגנים מלאים, ירקות ירוקים עליים. מומלץ להרבות באכילת ירקות נוגדי דלקת כמו בצל, שום או ג'ינג'ר וירקות התורמים לניקוי הכבד כמו גזר, סלרי, סלק.

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
מאמרים אחרונים

מהי ממוגרפיה?

אם הגעת לגיל 40 או אם חלילה יש לך במשפחה היסטוריה של סרטן השד, חשוב מאד שתכירי את התחום הקריטי ומצליח החיים של מהי ממוגרפיה.

למאמר המלא »

העצמת לוחמי אנדומטריוזיס: כיצד אימון אישי יכול לעשות את ההבדל

חיים עם אנדומטריוזיס יכולים לעתים קרובות להרגיש כמו קרב עלייה. הכאב הכרוני, העייפות והתסמינים הבלתי צפויים יכולים לגבות מחיר הן מהרווחה הפיזית והן הנפשית. עם זאת, יש כלי רב עוצמה שיכול לעזור בניהול מצב זה – אימון אישי.

למאמר המלא »

קידום אתרי תכשיטים

האתר של אתר האנדומטריוזיס צריך להיות מרתק ואינפורמטיבי יותר. הם רצו לעזור לאנשים להבין את מצבם, למצוא תמיכה וללמוד על אפשרויות הטיפול שלהם. יצרנו בלוג

למאמר המלא »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!