צמחי מרפא לטיפול באנדומטריוזיס

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
צרו איתנו קשר
צרו איתנו קשר

צמחי מרפא לטיפול באנדומטריוזיסאנדומטריוזיס היא מחלה גיניקולוגית המאפיינת על פי ההערכות כ-5-15% מכלל הנשים. המחלה נגרמת כאשר ישנה נדידה של תאי רירית הרחם לאזורים שונים מגוף, מה שעלול להביא להצטלקות האיברים במערכת הרבייה הנשית ולמצבים של אי פיריון.

תוך כדי האישה צפויה לסבול מכאבים עזים לפני או במהלך הווסת אך גם בלי קשר אליה, מדימומים עזים במיוחד, מבחילות, מהקאות, משלשולים, מעייפות ועוד.

במצב הדברים הזה, ברור מדוע נשים הסובלות מאנדומטריוזיס ירצו לדעת הכל על האופן בו הן יכולות לטפל בבעיה. באמצעות טיפולים "מסורתיים" מורכבים לפרקים דוגמת תרופות, טיפולים הורמונליים או ניתוחי לפרוסקופיה, רבות פונות לשדה המשחק האלטרנטיבי ולנטילה של צמחי מרפא. האם זה באמת מועיל?

התפקידים השונים של צמחי המרפא

במהלך השנים למדנו להכיר הרבה מאד סגולות רפואיות רלוונטיות של צמחי המרפא, כאשר יתרון משמעותי הוא שנטילת הצמחים אמורה להיות בטוחה לחלוטין ואינה כרוכה בסיכונים.  בהקשר הנוכחי ניתן למנות מספר מטרות שצמחי המרפא עשויים לחולל בהקשר של אנדומטריוזיס.

הראשונה היא להביא לאיזונה של המערכת ההורמונלית המהווה גורם מרכזי לבעיה מלכתחילה. צמחי מרפא דוגמת שיח אברהם או בטטת בר יכולים להיות יעילים מאד בהקשר הזה, אם כי צריך לציין שאין עדיין תמימות דעים לגביהם גם בשדה המשחק של הרפואה האלטרנטיבית. עקב חשיבות הכבד בפעילות ההורמונלית של הגוף ישנם צמחי מרפא המיועדים לפעול עליו ולספק לו את התמיכה הדרושה לו, למשל אדמונית או שינן.

מטרה חשובה אחרת של צמחי המרפא היא להפחית את הדימום הוסתי המאסיבי, שהוא כאמור אחת מ"תופעות הלוואי" העיקריות של אנדומטריוזיס. קבוצה אחרת היא צמחי מרפא המוגדרים כמשככי כאבים טבעיים ושנוגדים עוויתות. בהמשך לכך ניתן להשתמש בצמחים הנחשבים למפחיתי דלקות, דוגמת לבונה או ערבה לבנה. נשים רבות הסובלות מאנדומטריוזיס מרגישות לחצים אדירים – למעשה זהו גורם שעלול להחמיר את הבעיה – כשבהקשר הזה יכולים לסייע להן צמחי מרפא המוגדרים כאדפטוגנים.

לא על צמחי המרפא לבדם

צמחי מרפא צריך לקחת באופן הנכון ובכמות המתאימה על מנת שהאפקט שלהם על הגוף אכן יהיה חיובי כפי שמצפים.  בהרבה מאד מקרים יוחלט על הרכבת תפריט של צמחים על פי ממדי הבעיה והדפוסים המתגלים אצל האישה הספציפית, עם צריכה ממושכת יחסית של הצמחים. ההתבססות כאן היא על פורמולות שנבנות על פי צרכי האישה, תוך התחשבות במאפיינים הפיזיים שלה וכאמור גם בדרגת החומרה של האנדומטריוזיס שהיא סובלת ממנה והביטויים המוחשיים שלה.

יחד עם זאת צריך להזכיר שללא שינויים משמעותיים באורח החיים של האדם הנוטל את הצמחים, בעיקר מבחינת הרגלי התזונה שלו, היעילות שלהם תרד פלאים או אפילו תהיה בלתי קיימת. צמחי מרפא אמורים להשלים תזונה נכונה הלוקחת בחשבון את מאפייני הבעיה שהיא אמורה לפתור ולא לבוא על חשבונה. זוהי טעות נפוצה שמביאה לכך שאנשים פונים לצמחי המרפא במטרה לטפל בבעיה מוגדרת באורח פלא ומבינים שהם לא יעילים עבורם כהוא זה.

חשוב ליידע את הרופא

נשים רבות בוחרות לשלב לצד הטיפולים האלטרנטיביים את אלה המסורתיים יותר, דוגמת התרופות שהן נוטלים באופן קבוע. שילוב שכזה הוא בהחלט בגדר אפשרות, כשבמצבים שונים הוא עשוי לשפר את המצב בצורה משמעותית ולהפחית את התסמינים במידה ניכרת.

עם זאת כן חשוב לעדכן את הגורם הרפואי המטפל, בעיקר זה הקונבנציונלי, על כל אמצעי אחר שהאישה נוקטת כדי להתמודד עם הבעיה, במטרה לקבל את האישור שלו ולהתאים את הטיפולים המשלימים. כך למשל אישה שנוטלת תרופות הורמונליות לא תצטרך צמחי המרפא הפועלים על המערכת ההורמונלית של הגוף, כאשר יתר הורמונים עלול להביא לבעיה נפרדת.

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
מאמרים אחרונים

מהי ממוגרפיה?

אם הגעת לגיל 40 או אם חלילה יש לך במשפחה היסטוריה של סרטן השד, חשוב מאד שתכירי את התחום הקריטי ומצליח החיים של מהי ממוגרפיה.

למאמר המלא »

העצמת לוחמי אנדומטריוזיס: כיצד אימון אישי יכול לעשות את ההבדל

חיים עם אנדומטריוזיס יכולים לעתים קרובות להרגיש כמו קרב עלייה. הכאב הכרוני, העייפות והתסמינים הבלתי צפויים יכולים לגבות מחיר הן מהרווחה הפיזית והן הנפשית. עם זאת, יש כלי רב עוצמה שיכול לעזור בניהול מצב זה – אימון אישי.

למאמר המלא »

קידום אתרי תכשיטים

האתר של אתר האנדומטריוזיס צריך להיות מרתק ואינפורמטיבי יותר. הם רצו לעזור לאנשים להבין את מצבם, למצוא תמיכה וללמוד על אפשרויות הטיפול שלהם. יצרנו בלוג

למאמר המלא »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!