כאבי בטן תחתונה עקב אנדומטריוזיס

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
צרו איתנו קשר
צרו איתנו קשר

אנדומטריוזיס הוא בעיה נפוצה אצל נשים רבות, כאשר על פי ההערכות כאחת מבין עשר נשים סובלות מכך. המדובר הוא בתסמונת בה רירית הרחם – הלא היא הרקמה שמצפה את הצד הפנימי של הרחם – גדלה באזורים הנמצאים דווקא מחוץ לרחם. התופעה הלא נעימה הזו עלולה להופיע בשלבים שונים בגיל הפוריות של האישה, כאשר לרוב היא מופיעה החל משנות העשרים ועד לשנות הארבעים בחייה של האישה.

הנקודה החשובה היא שאנדומטריוזיס כולל בתוכו סיכון לא קטן לכאבים חמורים, המוגדרים לעיתים כ"כאבי תופת" לכל דבר ועניין: כאבים עזים במהלך המחזור החודשי ולפניו, כאבים בעת קיום יחסי מין, כאבים במתן שתן, כאבי אגן, כאבים בבטן התחתונה ועוד. השאלה שצריכה להישאל היא מה ניתן לעשות כדי להפחית את דרגת העוצמה של הכאבים.

טיפול תרופתי

הנקודה החשובה הראשונה היא שכל מקרה של אנדומטריוזיס עשוי להיות בעל חוקים משלו מבחינת אופי הכאב, המיקום שלו ודרגת החומרה של הכאבים. הטיפולים המוצעים, הן הטיפול התרופתי והן הטיפול האלטרנטיבי, אינם מיועדים להתמודד עם עצם הבעיה – והרי ידוע שאין לה כיום פתרון חד משמעי – אלא להפחית את התסמינים הנלווים, ובראשם הכאבים.

משככי כאבים

את הסקירה אנחנו מתחילים עם הטיפולים הסטנדרטיים יותר, הזוכים לא פעם להגדרה "קונבנציונליים". כקו ראשון של טיפולים, עשוי הרופא המטפל להפנות את האישה לתרופות משככות כאבים סטנדרטיות (חלקן מצריכות מרשם רופא וחלקן לא), כמו גם תרופות אנטי דלקתיות. את הנטילה של התרופות מתזמנים פעמים רבות לתחילת המחזור החודשי, תקופה בה חלק מהכאבים העזים המזוהים עם אנדומטריוזיס נוטים להופיע. 

גלולות למניעת הריון

דרך טיפול מקובלת נוספת בבעיה היא באמצעות גלולות למניעת הריון. הסיבה היא שגלולות אלה כוללות כמויות גבוהות של אסטרוגן ופרוגסטרון, מה שמעניק "שליטה" על התהליכים הטבעיים ומונע מהגוף בכלל כניסה למצב של מחזור או ביוץ. כמובן שהגלולות, כפי שמחייב שמן, אינן מתאימות למי שרוצה להיכנס להריון.

טיפולים הורמונליים נוספים

טיפולים הורמונליים נפוצים מאוד כדרך התמודדות עם אנדומטריוזיס. טיפולים אלו למעשה "מכבים" באופן זמני את שחלות האישה, מונעים ביוץ ובכך גם את המחזור החודשי. הגישה הטיפולית כאן דומה לזו של נטילת גלולות הריון, וגם שיטות אחרות דוגמת טבעות נרתיק, שתלים הורמונליים או התקנים ברחם אשר תפקידם הוא להפריש פרוגסטרון. ההשפעה של כך על האישה ויכולת הפוריות שלה מן הסתם גבוהה, ולכן יש לשקול אותם היטב.

ניתוח כירורגי

במקרים המורכבים יותר ייתכן שיהיה צורך בטיפול ניתוחי, הנעשה בדרך כלל באמצעות לפרוסקופיה. מטרות הניתוחים האלה כוללות סילוק של מוקדי הבעיה, הפרדה של הידבקויות באזור, החזרת התנועה לרחם ולשחלות וכן הלאה. את הניתוחים הכירורגיים שומרים פעמים רבות לקווים האחרונים של הטיפולים, אבל היתרון הוא שהם יכולים לחולל שינוי ארוך טווח בגוף האישה ולשפר בכך משמעותית את המצב.

פתרונות אלטרנטיביים

נשים רבות פונות בשנים האחרונות לטיפולים מהקשת הרחבה של הרפואה המשלימה כדרך התמודדות עם אנדומטריוזיס. למרות שלא כל הטיפולים כאן אכן מוכחים באופן מלא מבחינה מקרית, הם עשויים לחולל שינוי משמעותי אצל הנשים ולהפחית את דרגת החומרה של הכאבים שהן סובלות מהם. לכן בחירה נפוצה כיום היא להוסיף את הטיפולים האלו לתכנית המתגבשת אצל האישה, לא פעם תוך שילוב עם הטיפולים הקונבנציונליים (בכל מקרה אנחנו ממליצים שהתהליך כולו ייעשה בהתאמה ובליווי של רופא מומחה).

בין הטיפולים המשלימים שעשויים לסייע בהפחתת הכאבים הנובעים מאנדומטריוזיס ניתן למנות דיקור סיני, הומאופתיה, שימוש בצמחי מרפא, תוספי תזונה וכיוצא בזה. לכל אישה עשויים להתאים פתרונות שונים, כאשר חשוב בכל מקרה להקפיד על התכנית הטיפולים באופן מלא ולא לסטות ממנה לכאן או לכאן.

תעזרי לעצמך להפסיק לסבול! השאירי פרטים עכשיו ונשמח לסייע לך!
מאמרים אחרונים

מהי ממוגרפיה?

אם הגעת לגיל 40 או אם חלילה יש לך במשפחה היסטוריה של סרטן השד, חשוב מאד שתכירי את התחום הקריטי ומצליח החיים של מהי ממוגרפיה.

למאמר המלא »

העצמת לוחמי אנדומטריוזיס: כיצד אימון אישי יכול לעשות את ההבדל

חיים עם אנדומטריוזיס יכולים לעתים קרובות להרגיש כמו קרב עלייה. הכאב הכרוני, העייפות והתסמינים הבלתי צפויים יכולים לגבות מחיר הן מהרווחה הפיזית והן הנפשית. עם זאת, יש כלי רב עוצמה שיכול לעזור בניהול מצב זה – אימון אישי.

למאמר המלא »

קידום אתרי תכשיטים

האתר של אתר האנדומטריוזיס צריך להיות מרתק ואינפורמטיבי יותר. הם רצו לעזור לאנשים להבין את מצבם, למצוא תמיכה וללמוד על אפשרויות הטיפול שלהם. יצרנו בלוג

למאמר המלא »
072-3341191
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!